Microsoft и Meta наскоро
обявиха, че се връщат в офиса. След година на „ще се върнем, няма да се върнем“
Apple, Google и Twitter също финализираха датите за връщане в офиса.
Не знаем как във
вашата компания стоят нещата, но вярваме, че с тази статия ще ви бъдем полезни.
Отбелязваме набързо няколко основни акцента по темата.
Връщането в офиса
се случва. Препоръчително е да дадете на служителите си начален срок/период, който започва
скоро, за да ги насърчите да се върнат, и финален срок/период, когато трябва да
се върнат за постоянно. Финалният е обикновено от три до шест месеца, тъй като може
да се окаже трудно за някои служители да се преместят бързо, ако са били например
напълно отдалечени в продължение на две години. Едни ще се върнат лесно, но
други може да са променили начина и мястото си на живот драстично и да са им нужни
повече време и усилия.
Бъдете гъвкави. Отново.
В последните две
години видяхме, че гъвкавостта е от ключово значение, както и правото на избор.
Служителите казват, че ценят тези неща на работното място. И че дори биха си
тръгнали, ако не ги получат. Можете да въведете хибриден модел, например три на два дни в седмицата.
Някои компании залагат
на модел, основан на избор, който дава възможност на служителите да определят
кога и къде са най-продуктивни. В рамките на този модел може да се наложи служителите да прекарват
в офиса два или три дни в седмицата или да разполагат с възможност за пълен
избор да решават кога, как и къде да работят в офиса.
Хибридният модел,
основан на график, включва разпределение в дните на седмична, месечна или
тримесечна база, при което присъствията на ръководството и служителите планирано
се припокриват, за да се координира пълноценно време заедно. Това позволява на
екипите да насърчават връзки с новите членове и да изграждат и възстановяват мрежи
и позиции, както и целите, свързани с работата.
В модела, основан на цел, организациите разглеждат длъжностните функции, ролята и работните процеси и дейности, за да дадат приоритет на онези личности, които са най-подходящи за работа изцяло или предимно отдалечено, два до три дни в офиса или съответно предимно в офиса. Това включва преосмисляне на решенията за планиране на работното пространство, за да се съсредоточи компанията върху създаването на синергия между различните типове личности и цели.
Оптимизирайте пространствата.
Според различни
изследвания хората в компании с най-високо представяне ценят физическото
работно място и очакват с нетърпение да възобновят присъствената работа. След пандемията някои компании осъзнават
необходимостта от повече пространства за сътрудничество за служителите. Тези
компании намаляват стандартните работни места в полза на увеличаване на зоните
за сътрудничество, за да насърчат повече връзки и да стимулират иновациите.
Пътуването
обратно към работното място ще изисква от компаниите стратегически да
преосмислят как офисът може да посрещне новите очаквания на служителите и начини на работа. Има много нови
възможности за използване на физическото работно пространство, за да се
подчертаят и обслужват повече цели, отколкото преди пандемията. Необходимостта
от подкрепа, повече обучения, менторство, ангажираност и сътрудничество в екип
предефинира работното място, целта му и това от колко пространство се нуждаят
компаниите, когато се върнат в офиса.
Тъй като хибридните места създадоха по-голяма нужда както от специално предназначение, така и от гъвкави многоцелеви типове пространства, нормите се промениха , а това стимулира нови изживявания, ориентирани към целта. Същевременно сме изправени пред необходимостта от надграждане и трансформация на пространствата.